Artikelpresentatör

FAQ PRO APP Registrera och aktivera TaHoma

Innehållspublicerare

Hur registrerar jag en kundbox?

titta på videon    

Var hittar jag TaHomas QR-koden?

För att hitta QR-koden på TaHoma switch och TaHoma V2, se på undersidan av boxen. På TaHoma Rail-DIN finns QR-koden på framsidan av boxen.

Jag lyckas inte att skanna TaHomas QR-kod. Vad ska jag göra?

Om du inte lyckas med att registrera TaHoma genom att skanna QR-koden, kan du ange den 12-siffriga PIN-koden som finns på boxens etikett.

Registreringsförfarandet har ändrats, anger vi inte längre kundens e-postadress?

Med TaHoma Pro appen behöver inte kundens box registreras med en e-postadress längre. Du kan nu, valfritt, ange kundens för och efternamn, eller installationsplatsen om det handlar om en ny...

Kan jag fortsätta att registrera boxar på Somfypro webbsida?

Du kan fortsätta att registrera boxar på Somfy Pro webbsida. Vare sig du registrerar dem via appen eller webbsidan, hittar du alla dina boxar i din lista.

Kan jag ansluta en redan aktiverad TaHoma kund?

När en TaHoma kund redan är aktiverad, kan du ändå länka den till ditt Pro konto, med TaHoma Pro-appen eller via Serv-e-go. Allt du behöver göra är att ange din TaHoma PIN-kod samt din kunds...

Det finns inget internet på byggarbetsplatsen eller hos min kund, kan jag fortfarande ansluta boxen?

Om ingen internetanslutning är tillgänglig, kan du fortfarande aktivera en TaHoma box lokalt. Det rekommenderas dock att ansluta till Internet för att ha tillgång till alla funktioner.

Hur tar jag bort en kund installation från min lista?

För att ta bort en installation från din lista, se relevant kund fil. Gå till installations informationen och ta bort installationen längst ner på sidan.